Czy kobiety powinny stosować suplementy diety i odżywki?

Co kryje się za słowami „SUPLEMENTY DIETY” ?

To  środek spożywczy, mający na celu uzupełnienie diety. Może to być źródło witamin, składniki mineralne, substancje dające efekty odżywcze,  a jednocześnie nie będące lekiem. Na rynku można je spotkać w postaci saszetek z proszkiem, kapsułek, tabletek, butelek z płynem i wielu innych.

Suplement diety jest traktowany jako żywność, Uwaga nie pomyl z produktem leczniczym. Wszystkie mają swoją określona zawartość witamin, czy innych składników w dziennej porcji. Co daje nam gwarancje, że zalecana dawka spożycia jest bezpieczna dla zdrowia. Jak wiadomo można przedawkować nawet witaminy i minerały. Więc, aby zachować bezpieczną normę nie kierujemy się powiedzeniem ” więcej znaczy lepiej”.

Dodatkowo na wstępie, chce Wam zaznaczyć, że zdrowa i zbilansowana dieta to podstawa. I od niej należy zacząć. W momencie, gdy nie jesteś w stanie z jakiś powodów dostarczyć potrzebnych składników z jedzenia, należy wziąć pod uwagę suplementacje.

Jakie suplementy stosuje ja i dlaczego ?

Jednym z nich jest tzw whey. Ten suplement, który ja traktuje jako uzupełnienie diety w białko. Trenuje na siłowni w ostatnim czasie 6 x tygodniu. Aby zbudować mięsień wiadomo, iż ta podaż białka musi być większa, a niekoniecznie mam ochotę ładować w siebie to z pożywienia. Fajnie sprawdza mi się do owsianek, czy do po treningowego shake’a. Ale zastosowania są naprawdę bardzo różne: omlety, naleśniki, jogurty itp. Na rynku jest bogaty wybór smaków oraz rodzai. W mojej opinii najlepiej sięgać po izolaty z jak najmniejszą ilością cukru. U mnie 30 gram dziennie 😉

Kolejny suplement to KREATYNA. Jej skuteczność potwierdza wiele badań – więc jej działanie nie jest mitem. Ma korzystny wpływ na regeneracje włókien mięśniowych, a także gojenie się ran. Tak naprawdę może ją stosować każdy, ale szczególnie stosowana jest wśród sportowców. Przy zwiększonym wysiłku fizycznym, regeneracja ma bardzo duże znaczenie, przy osiąganiu postawionych celów treningowych. Działa również anabolicznie przez syntezę białek mięśniowych, więc przyczynia się do zwiększania beztłuszczowej masy mięśniowej. Ja codziennie stosuje 5 gram -także w nietreningowe dni.

Jeden z moich ulubionych to AAKG. Dlaczego ? Bo powoduje tak zwane uczucie pompy mięśniowej. W trakcie treningu, ciało potrafi się naprawdę zmienić,  po tym suplemencie. W mojej opinii przeznaczony jest bardziej dla osób, które mają już doświadczenie w treningu siłowym i czują, że stoją w miejscu – po tym zobaczą kolejne efekty i dzięki temu dawkę motywacji. Natomiast chciałabym wspomnieć, że również przyczynia się do szybszej regeneracji. U mnie zawsze przed treningiem – czasem w trakcie.

Omega 3 – jest to grupa wielonasyconych kwasów tłuszczowych. To takie, które w swojej budowie mają więcej, niż jedno podwójne wiązanie. Omega 3 wzmacnia odporność – przyspiesza powrót do zdrowia po infekcji, zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia, ma działanie przeciwzakrzepowe, poprawia funkcje widzenia, wspiera leczenie depresji, ma wpływ na proces zapamiętywania, nastrój, koncentrację, ma wpływ na stan naszej skóry, na wygląd, oraz wycisza stany zapalne. Jeśli chodzi o suplementacje to warto wybrać Omega 3, które posiada przynajmniej 500mg EPA i DHA w 1 kapsułce.

Ashwaganda – to cudo przynosi wiele korzyści dla naszego organizmu. Między innymi wzmacnia pracę mózgu, poprawia pamięć, zwiększa odporność na stres, ma korzystny wpływ na jakość snu, zwiększa siłę i regeneracje. Więc, jeśli prowadzisz aktywny i stresujący tryb życia i niekoniecznie chodzi tylko o siłownię to ten suplement Ci pomoże.

Witamina D3 – Z badań wynika, że przyczynia się do znacznej poprawy nastroju i działa jak „antydepresant”. Jest istotna ponieważ jej niedobór powoduje bezsenność, spadek odporności, choroby przyzębia, osłabienie i zmęczenie, oraz osłabienie kości i stawów. U mnie stosowana cały rok. Przeszłam przez różne dawki ,nawet 20.000 tys jednostek dziennie – to dawka na receptę.

Te wymienione w poście stosuje w sumie kilka lat. Niektóre z przerwami, ale mam duże doświadczenie, bo przerobiłam naprawdę bardzo dużo różnych firm. Aktualnie jestem w gronie ambasadorów Bodypack i testuje ich produkty. Jeżeli chcecie to możecie śmiało korzystać z mojej zniżki -10% kod to ROMA.

REANSUMUJAC

Drogie Panie stosowanie suplementów z pewnością Wam nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie. Pomogą Wam w budowaniu formy, spalaniu tkanki tłuszczowej, regeneracji, redukcji stresu, jakości snu, a także poprawia Wasz wygląd zewnętrzny.

To nie jest post sponsorowany chciałam Wam przekazać najważniejsze w mojej opinii suplementy w które warto zainwestować zaskórmiaki.  Przede wszystkim chciałabym, abyście wiedziały, że same suplementy nie zrobią za Was wszystkiego.

Proces budowania, odchudzania lub jakiejkolwiek zmiany sylwetki zależy od rodzaju treningu jaki wykonujemy, ilości treningów, odżywiania i w kolejnym etapie warto postawić na wspomaganie Naszego organizmu suplementami.

 

Cały czas testuje inne dostępne na wyniku produkty, pewnie za jakiś czas dodam wpis z opisem kolejnych produktów – natomiast póki co mogę Wam z czystym sumieniem polecić w/w.

 

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.