TRENING W WODZIE, czyli AQUA AEROBIK !

Co to jest aqua aerobik? Połączenie aerobiku ,gimnastyki korekcyjnej oraz pływania. Są to zajęcia aerobowe. Jest to odmiana aerobiku prowadzona w rytmie muzyki przez instruktora. Instruktor pracuje na lądzie i pokazuje ćwiczenia oraz nadzoruje uczestników.

Do jakiej grupy ludzi skierowane są zajęcia aqua? Nie ma określonego wieku jeśli chodzi o te zajęcia. Jak najbardziej wskazane są dla wszystkich 😉 Mogą to być dzieci, młode lub starsze osoby, osoby z nadwagą, lub osoby z kontuzjami ale również kobiety w ciąży. Ale to nie wszystko ponieważ tego typu trening polecany jest również osobom niepełnosprawnym. Nie od dziś wiadomo że trening w wodzie to najmniej obciążający trening i bardzo zdrowy.  Ćwiczenia w wodzie są wskazane jako rehabilitacja po odbytych wcześniej zerwaniach ścięgien, złamaniach czy innych urazach.

Zalety ? Mogłabym napisać, że posiada same zalety !

  • rozwija siłę mięśni
  • ułatwia likwidację cellulitu!
  • wysmukla ciało
  • wydzielają się endorfiny
  • ćwicząc w wodzie dodatkowo masujesz ciało i m.in pobudzasz krążenie
  • zmniejsza ryzyko kontuzji
  • spalisz do 600 kcal
  • likwiduje napięcie
  • poprawia gibkość
  • redukuje tkankę tłuszczową
  • zwiększa wytrzymałość organizmu
  • poprawia koordynacje
  • odciąża stawy i kręgosłup

Co ciekawe opór wody sprawia że 1 min treningu w wodzie jest równa 5 na lądzie! My nie odczuwamy wysiłku jak przy innych treningach a jednak mięśnie ciągle zmuszane są do pracy. Praca w wodzie redukuje napięcie mięśni poprzez masaż który funduje nam opływająca woda dzięki czemu zyskuje również nasze samopoczucie 😉 W trakcie zajęć wykorzystywane są dodatkowe przybory typu makarony, pasy lub obciążniki piankowe 🙂

Jeśli chcesz spróbować tego typu treningu ZAPRASZAM CIĘ w każdy wtorek -> Zakładka grafik! Możesz korzystać z kart partnerskich! 

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.