Zacznij ćwiczyć czyli TRENING FITNESS !


O co chodzi z tym fitnessem ?

No właśnie moje drogie, a właściwie by nie odebrano tego szowinistycznie względem mężczyzn moje drogie i moi drodzy 😉 Czemu ? Ponieważ na zajęcia grupowe przychodzą także mężczyźni i należy o tym pamiętać. Fitness dla kogo jest ? Oczywiście dla każdego zdrowego człowieka , aczkolwiek nie popadajmy w paranoje, bo często brak ruchu spowodowany rożnymi „schorzeniami” doprowadza do jeszcze gorszej tragedii. Ruch jest ważny! Ruch jest nam potrzebny! Oczywiście nie popadajmy ze skrajności w skrajność … nie chodzi mi o to, że osoby z przepukliną lub co gorsza z rwą kuszową czy innymi tego typu schorzeniami bądź zwyrodnieniami mają chodzić na trampoliny, tabatę czy trening obwodowy. Chcę tu zaznaczyć, że poznałam osoby które mają schorzenia wymienione powyżej i wybrały trochę inną formę „treningu” bądź indywidualną pracę z trenerem czy fizjoterapeutą.

Ale wracając do samego treningu fitness zacznijmy od tego, że zaczyna się zawsze od rozgrzewki, czyli stopniowo podwyższamy tętno rozgrzewamy stawy, przygotowujemy organizm do części głównej naszych zajęć jaką jest wzmacnianie. Zależy ono od rodzaju zajęć fitness jakie wybieramy. Warto nim pójdziemy na fitness zorientować się na stronie klubu jak wyglądają owe zajęcia lub dopytać w recepcji.

Zadaniem INSTRUKTORA jest dopasowanie treningu do grupy 😉 I uwierzcie że czasem to duże wyzwanie, gdyż są to osoby w różnym wieku oraz o różnym stopniu zaawansowania. Aczkolwiek często instruktor daje trzy możliwości poszczególnych ćwiczeń i chodzi mi tutaj o wersje początkującą, średniozaawansowaną i zaawansowaną. INSTRUKTOR musi być motywatorem! I tutaj chciałabym zwrócić Waszą uwagę. Prowadząc zajęcia staram się oczywiście motywować jak najlepiej potrafię. Natomiast zawszę mówię o tym, że należy słuchać swojego ciała wówczas zapobiegamy niepożądanym konsekwencją (np. utrata przytomności na zajęciach). Instruktor nie jest w Waszym ciele więc nie jest również w stanie określić czy wykonujesz coś ponad swoje siły. Więc pamiętaj drogi uczestniku ROBISZ TYLE NA ILE CZUJESZ SIĘ DANEGO DNIA NA SIŁACH. Zgadzam się, że zajęcia fitness mają szczególną moc i jest to motywacja w grupie, cicha rywalizacja ale zawsze w ramach zdrowego rozsądku i z uśmiechem na twarzy 😉 Czemu o tym piszę? Każdy z Nas jest inny, tak jak mówiłam na różnych stopniach zaawansowania, część z uczestników przybyła po pracy, część nie oraz ktoś może mieć swój lepszy czy gorszy dzień. Czasem trzeba np. zwolnić tempo lub zrobić łatwiejsze ćwiczenie. A kiedy nie jesteś w stanie wykonać jakiegoś ćwiczenia to podnieś rękę zasygnalizuj i instruktor zmieni Ci ćwiczenie. My INSTRUKTORZY jesteśmy na zajęciach dla Was nie dla siebie , NASZYM zadaniem jest dopilnować aby Wasz trening był przede wszystkim bezpieczny;)

ZAJĘCIA FITNESS zawsze kończę rozciąganiem, czyli krótkim 5 minutowym stretchingiem. PO CO? Zmniejsza to bolesność mięśni po treningu, przyśpiesza regeneracje mięśni oraz zmniejsza ryzyko urazu. Zawsze staram się skupić na partiach które najbardziej pracowały podczas treningu 😉 Jest to nieodłączny element zajęć bo jak wiadomo trening musi być kompletny 😉

Mam nadzieję że rozwiałam Twoje wątpliwości na temat pójścia na zajęcia fitness 😀

A teraz Zapraszam do zakładki GRAFIK ZAJEĆ 😉

 

 

 

2 komentarze

  • Magda

    Wspaniały artykuł. Z przyjemnością go czytałam kilkakrotnie. Byłam u kilku różnych instruktorów i faktycznie brakuje tłumaczenia jak wykonywać poprawnie ćwiczenia, nadzorowania oraz motywowania. W czasie ćwiczeń u Ciebie tego nie ma. Różnorodna muzyka, tłumaczysz jak wykonywać różne wersję ćwiczenia, uśmiech, jest Ciebie wszędzie pełno a nie tylko z przodu sali.

    • romafit

      Staram się 😉 Chce aby uczestnik był zadowolony. Miał swiadomosc jak poprawnie wykonać ćwiczenia oraz by wiedział że jestem tam dla jego efektów i bezpieczeństwa a nie swojego treningu;)

ZOSTAW KOMENTARZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.